PRESENTACIÓ 5
FERNANDO HERNANDEZ
Projectes artístics amb finalitats perdagògiques.
Es sorpren que a la ciutat de San Pablo (Mèxic) hi hagi una diferència entre ART-Educadors i Artistes-Educadors. Els primers es defineixen com com a educadors que ensenyen art. Els segons com a educadors que ensenyen projectes artístics.
La Facultat de BB.AA de Barcelona, té una relació conflictiva amb la pedagogia. Un 60 % dels llicenciats en BB.AA treballen en l'àmbit de l'educació.
TIPOLOGIES D'ARTISTES en relació a l'escola:
- Fan us de l'escola d'una manera vampírica.
- Venen els seus projectes a l'escola
- Construeixen un projecte de forma col•laborativa (hi ha graus de col•laboració)
Art & Play va ser una mostra realitzada a Seul on, a més de les peces definitives hi ha el procés de creació. COMPARTIR EL SECRET.
Artists in School és una proposta del Govern de Nova Zelanda per implicar els artistes a realitzar projectes a les escoles http://www.artistinschool.co.nz/
Engine room. És un projecte del la facultat de BB.AA de Londres, amb finançament del govern per dur a terme projectes artístics a les escoles de primària amb artistes.
http://www.engineroomcogs.org/
La demanda que fa Hernández als artistes que volen treballar amb projectes a l'escola és la de fer una proposta creativa, artística, cultural, econòmica, espiritual...
Per Hernández l'artista no pot obviar la planificació, la implementació i l'avaluació del projecte (cal compromís!)
Per poder dur a terme aquests projectes calen estructures flexibles a les escoles. Cal que sigui accessible a tothom i sobretot, que els projectes estiguin connectats amb el context local.
Hernández defineix la Visual i Plàstica actual com:
LA CELEBRACIÓN DEL HACER. En el sentit que es prioritza realitzar activitats, una darrera l'altra per davant del treball per projectes on aquestes activitats s'interrelacionen amb finalitats reals. És per això que cal fer una vinculació total del projectes cap a la recerca. Per Hernández, l'exposició pública d'aquests projectes és un reconeixement als participants.
No hi ha millor pràctica que una bona teoria.
Lenin
Creative partnerships (Escòcia). Aquesta és una proposta del departament d'educació per involucrar a artistes en la formació dels nens de primària.
http://www.creative-partnerships.com/projects/
cal: “plantearnos la necesidad de ayudar a los niños, niñas y jóvenes, pero también a los educadores, a ir más allá de la tradicional obsesión por enseñar a ver y promover experiencias artísticas. En un mundo dominado por dispositivos visuales y tecnologías de la representación (las artes visuales actúan como tales) nuestra finalidad educativa podría ser facilitar experiencias reflexivas críticas. Experiencias que, como señala Nancy Pauly (2003), permitan a los estudiantes comprender cómo las imágenes influyen sus pensamientos, sus acciones, sus sentimientos y la imaginación de sus identidades e historias sociales.” (Hernández, 2007; 23)
ACCIONS REVERSIBLES 3
dimarts, 11 de novembre del 2008
Publicat per
Artístics
a
18:57
|
Etiquetes de comentaris:
Apunts seminari Accions reversibles
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Somgentbatart
- Artístics
- Aquest bloc ha estat creat amb la intenció de compartir informacions i experiències vinculades amb el món de l'art. A més d'intercanviar informacions i experiències artístiques entre persones que estimem l'art del nostre temps.
Apartats de la web
- Apunts seminari Accions reversibles (4)
- Apunts workshop Rogelio Lopez Cuenca (5)
- Apunts workshop Zona intrusa 2 (1)
- Arquitectura (1)
- Cartellisme (1)
- Cinema (2)
- Cites (1)
- Conferències (2)
- Curtmetratges (1)
- Dibuixos (1)
- Divulgació artística (4)
- Educació artística (6)
- Eines art i disseny (1)
- escola (2)
- Exposicions (14)
- Fotografia (2)
- Fotos (4)
- Fotos viatge a Madrid (3)
- Galeria d'art (1)
- IN CORPORE (6)
- Power points (2)
- Teatre (1)
- TIC (1)
- troballes (3)
- Unitats didàctiques (2)
Arxiu
- de desembre (1)
- de novembre (21)
- d’octubre (9)
- de setembre (8)
- d’agost (1)
- de juliol (1)
- de juny (8)
- de maig (7)
- d’abril (12)
- de març (15)
- de febrer (18)
- de gener (15)
- de desembre (4)
- de novembre (16)
- d’octubre (16)
- de setembre (9)
- de juny (6)
- de maig (10)
- d’abril (8)
- de març (9)
- de febrer (15)
WEBS I BLOGS D'INTERÈS
- Web de Les Salonnières
- Web d'en Pol Codina
- Web d'en Raül Roncero
- Web de la Violeta Caamaño
- Web de la Cristina Ibañez-Tarter
- Web de l'Albert Ibanyez
- LAS TIC EN PLÁSTICA. Educació artística
- Tekleando. Educació artística
- Lucia Ordoñez. Educació artística
- Cerclecromatic. Educació artística
- Artenlacies. Educació artística
- Tarda mucho. Monogràfic sobre el collage
- Murtra Edicions
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada